کانکس پرورش قارچ

کانکس پرورش قارچ

کانکس پرورش قارچ

کانکس پرورش قارچ بسیار راحت ساخته‌شده و نیاز شما را برای شغل پرسود و درآمد از طریق پروش قارچ به‌ راحتی برآورده خواهد کرد. هدف اصلی ما از تولید این محصول پرورش راحت و ساده قارچ می‌باشد.

این محصول از جمله محصولات ویژه ما است که با توجه به استقبال زیاد افراد و مشتریان، به صورت کامل به توضیح آن می پردازیم. کانکس پرورش قارچ امروزه برای کاهش فضای موردنیاز تولید و کشت قارچ، کاهش سرمایه اولیه و سوددهی بیشتر ساخته‌شده و امروزه بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نکته بعدی آن است که فضای آن محصور بوده و البته کنترل و گردش هوا و خیلی مسائل دیگر را ساده کرده است. کانکس قارچ دارای ایرواشر یا هواسازی مخصوص تولید و کشت قارچ می‌باشد و معمولاً در آن قارچ دکمه‌ای و صدفی پرورش می‌دهند.

دستگاه تولید رطوبت و مه پاش نیز ازجمله نیازهای کانکس پرورش قارچ است که باید محیط آماده پرورش شود. بعد از آن از دستگاه الکتروسونیک استفاده تا بتواند شرایط محیطی را برای رشد قارچ فراهم کند.

خرید کانکس پرورش قارچ

 

خرید کانکس پرورش قارچ

خرید کانکس پرورش قارچ

درنتیجه نیاز است تا این محیط عایق باشد و می‌توان گفت کانکس پرورش قارچ در این زمینه بسیار کارآمدتر از سالن‌های پرورش عمل کرده و عمر مفید آن بسیار بیشتر از چادرهای برزنتی می باشد که روی سالن کشیده می‌شود.

در واقع سالن‌های پرورش قارچ برای فضای صنعتی ساخته‌شده و به طبع هزینه زیادی دارد ولی برای شروع با سرمایه کم بهتر است تا با استفاده از کانکس قارچ، هزینه را کاهش داده و بهترین نتیجه را دریافت کنیم خرید کانکس.

مهم‌ترین دلیل استفاده از کانکس‌های پرورش قارچ

شاید مهم‌ترین نکته این باشد که تفاوت بین سوله و یا سالن پرورش قارچ با کانکس تولید قارچ، در کنترل دمای محیط است. کشور ایران دارای فصول مختلف آب و هوایی می‌باشد و همین امر با در نظر گرفتن حساسیت قارچ به تغییر دمای محیط و تغییر سرعت رشد و باروری آن درکشت، نباید حداکثر اختلاف دمای محیط در کلیه نقاط بافتی که قارچ را پرورش می‌دهیم تجاوز کند.

این امر بسیار حیاطی است و پرورش‌دهندگان سالنی به علت داشتن سقف با ارتفاع ۴.۵ متر معمولاً با یک خطای کوچک سرمایه خود را از بین برده و یا به علت عدم توجه به مسئله سوخت و کنترل دما طرح آن‌ها از توجیه اقتصادی خارج می‌شود.

درنتیجه به‌طورقطع با توجه به میزان خرابی کمتر، عمر اقتصادی بیشتر، کنترل دمای محیط، استقامت بیشتر در مسائل طبیعی و کاهش هزینه‌های نگهداری بهترین گزینه در پرورش قارچ محسوب می‌شود.

ابعاد کانکس پرورش قارچ

 

ابعاد کانکس پرورش قارچ

ابعاد کانکس پرورش قارچ

به‌ طور کلی هر میزان ابعادی را که لازم است می‌توان ساخت و آن را تجهیز کرد ولی به‌طور صنعتی و اقتصادی آن معمولاً کانکس‌های تولید قارچ را در ساز ۱۸ متر طول، ۷.۵ متر عرض و ۳ متر ارتفاع می‌سازند. این ابعاد به‌صورت واحد است و ظرفیت آن ۲۲ تن کمپوست می‌باشد تا حالت اقتصادی و سوددهی داشته باشد.

نوع ساخت و مشخصات کانکس‌های پرورش قارچ چگونه است؟

سؤال بسیاری از مشتریان در این زمینه بوده است. مهم‌ترین اصل این است که سقف سالن عایق بوده و معمولاً از پشم‌شیشه، ورق‌های عایق، دیواره‌های دوبل و عایق از جنس گالوانیزه یا غیره که در باربر گرما و سرما مقاومت زیادی داشته باشد. باید طوری تهویه هوا را کنترل کرد که میزان هوای مرده کم بوده و گردش مناسبی داشته باشد.

با استفاده از ساندویچ پنل ها و استفاده از صفحات استیل با پوشش‌های پلی اورتان می‌تواند عایق مناسبی باشد و باید از نفوذ آفات نیز با استفاده از عایق‌بندی درست کانکس‌های پرورش قارچ جلوگیری کرد.

نکته مهم زهکش و شبکه فاضلاب کف می‌باشد تا آب‌های اضافی را بتوان از آن خارج و محیط تمیزی را ایجاد کرد.نکته مهم‌تری دیگر درزگیری منافذ است تا با استفاده از توری‌های ساده یا مخصوص از نفوذ و ورود حشرات به داخل جلوگیری کرد.

استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی زد زنگ برای قفسه‌بندی طبق استاندارد بین‌المللی پیشنهاد می‌شود زیرا محصول بیشتری نصب به آهنی داده و کار پرورش قارچ را ساده‌تر می‌نماید قیمت کانکس.

سود این سرمایه‌گذاری در پرورش قارچ چقدر می‌باشد؟

 

سود این سرمایه گذاری در پرورش قارچ چقدر می باشد؟

سود این سرمایه گذاری در پرورش قارچ چقدر می باشد؟

معمولاً سود آن ۵۰ درصد است که به این صورت محاسبه می‌شود. هر واحد کمپوست که یک‌تن بوده بسته به قیمت آن در روز محاسبه‌شده و در حال حاضر بین ۵۵۰ هزار تومان تا ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد و در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلو قارچ بسته به مهارت و تجهیزات می‌توان از آن برداشت کرد.

حال یک سالن واحد را در نظر بگیریم که ۱۸*۷.۵ متر باشد، ۱۳۵ متر جا می‌خواهد و هزینه ساخت آن ۱۳۵ میلیون تومان است که ۲۲ تن ظرفیت دارد. هزینه اجاره آن نیز بسیار پایین بوده و در محل‌های دورافتاده شاید ماهی ۵۰۰ هزار تومان نیز نشود.

به‌صورت کمینه:

۲۲۵ (متوسط، کیلو به ازای هر تن)*۲۲(تن کمپوست)*قیمت الآن بازار ۸۰۰۰ تومان خرید از کشاورز=۳۹.۶۰۰.۰۰۰ میلیون تومان در هر دو ماه که در سال می‌شود ۲۷۳.۶۰۰.۰۰۰ تومان.

حال هزینه‌های جاری:

۶۰۰.۰۰۰ هزار تومان*۲۲(تن کمپوست)=۱۳.۲۰۰.۰۰۰ میلیون تومان در سال هزینه کمپوست و بذر

۵۰۰.۰۰۰*۱۲=۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان هزینه اجاره مثلاً در شهریار یا ملارد و یک زمین خالی.

۹.۰۰۰.۰۰۰*۱۲=هزینه‌های کارگر در ماه که می‌شود ۱.۸۰۰.۰۰۰ میلیون تومان البته کارگرها معمولا ۳ روز در ماه کاردارند و بقیه سرکشی است. هزینه ۶ کارگر.میزان کار یک روز ورد کمپوست، ۲ روز شک دهی و ۳ روز هم کاه بعدی برداشت است.

هزینه آب و برق و گاز در سال ۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان.

هزینه ساخت کانکس ۱۳۵ میلیون تومان.(برای سال اول)

هزینه تجهیزات برودتی و گرمایشی دقیق ۴۰ میلیون تومان.(برای سال اول)

هزینه سم‌پاشی در سال ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

حال محاسبه میزان سود:

۲۷۳.۶۰۰.۰۰۰-(۱۳.۲۰۰.۰۰۰+۶.۰۰۰.۰۰۰+۱.۸۰۰.۰۰۰+۶.۰۰۰.۰۰۰+۱۳۵.۰۰۰.۰۰۰+۴۰.۰۰۰.۰۰۰+۱۰.۰۰۰.۰۰۰)=۶۱.۶۰۰.۰۰

درواقع ۶۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان در سال اول سوددهی دارد که می‌شود ماهی ۵ میلیون تومان که نکته این است، در سال اول شما سود خرید تجهیزات را درآورده و از سال دوم سود شما به سالی ۲۳۶.۶۰۰.۰۰۰ تبدیل‌شده و شما از سال دوم بودنِ افزایش هزینه‌های فروش و تولید ۱۹.۷۰۰.۰۰۰ میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

 

b2n

rizy

۲/۵ - (۵ امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *